Yazinin ilk bolumu icin: Bolum 1
Ilk bolumde deginmeye basladigimiz bilimsel-siyonizmin babalarinin antisemitizmi (Ozellikle Marx -- Engel cok daha az duzeyde bunu ortaya koymustu) daha sonraki nesillerde takipcilerini bayaa rahatsiz etmekte idi. Ancak gercek degistirilemez. Her ulkedeki sosyalist politikaci, oncu, teorisyen oyle veya boyle bir sekilde Yahudi Ulusu'nu asagilayacak terimleri kullanmayi uygun bulmustur. Bu Marx ve Engels'in (kisitli olarak) kullandiklari duzeye her zaman varmamis olsa bile.
Marx'i savunmaya calisanlar Marx'in bu tip terimleri zengin burjuva Yahudileri icin kullandigi ozurune basvururlar. Hatta o donemin genel anti-semitizminden de etkilenmis olduklarini ve o zamanlar "herkes" antisemitti diye de neden aramayi yeglemekteler. Ama "herkes" antisemit degildi. Ne o zaman, ne daha evvel, ne de daha sonra.
Sosyalizm terimini ilk kullanmaya baslayan Pierre Leroux bu cumlesi ile Yahudiler hakkindaki dusuncelerini bizlere sunuyor:
Dostlar, Yahudiler'den soz ettigimizde Yahudi ruhundan, kar, servet, kazanc, spekulasyon, ruhundan, tek kelime ile banker ruhundan soz etmiyor muyuz?
Peki neden Yahudi olmayan Bankeri secmediler? Sonucta Yahudi Bankerden cok daha fazla Yahudi olmayan Banker mevcuttu. Cevap basit.
Daha evvelden belleklere, bilinclere yerlestirilimis "hazir bir gunah kecisi" var olmasi islerine gelmisti. Onemli olan "son catismaya" getirecek her yol mubahti.
Yahudi'nin bas dusman kapitalist ile ozumlenmesi sosyalist ogretinin temel taslarindan biri haline gelecekti. Sovyet Komunizmi'nin, bugunku modern sosyalistlerin, Arap sosyalist milliyetciliginin kendilerine sectikleri anti-siyonist (sadece anti-semit olmak sisyasi edep-siz-lige isaret oldugu icin) yaklasim uluslararasi sosyalizmin yasli onculeri tarafindan kokleri atilmis bir olgudur.
DEVAMI