shomer shabat

Perşembe, Şubat 13, 2014

BIR IKI YUZLULUK DAHA -- BU SEFER ISRAEL'DE

bs"d

Bundan birkac hafta once Israel'de sol goruslu bir ogretmen siniindaki ogrencilere "Tzaha"l'da gorev yapmamalari gerektigi, Tzaha"l'in dunyanin en etik ordusu olmadigi hakkinda imalarda bulundugundan dolayi ortalik biraz karismisti.

Hatirlamayanlar icin: Haberi

Ben bu ogretmenin gorusleri yuzunden isinden atilmasina karsi cikanlardan olmustum.

TOLERANS -- SOLCU USULU baslikli 30 Ocak 2014 tarihli blogumdan


Neyse, bu hafta yine Israel solunun iki yuzlulugunu, cifte standartciligini ortaya koyan bir olay daha oldu. Olay ayni cizgide:

Vatani gorevini "sherut le'umi" (milli hizmet) cercevesinde yapmakta olan genc bir rehber-ogretmen kiz Gush Katif cemaatlerinin imha edilmelerinin anildigi gunu onurlandirmak icin gorevli oldugu okula turuncu bir t-shirt giyerek gidiyor.
Ogrencilerden biri bu t-shirt'un ne anlama geldigini sordugunda kiz da Gush Katif olayini anlatiyor.
Bunu duyan okul yonetimi anainda kizin isine son veriyor.

Arada dikkat edilmesi gereken nokta 2008 yilinda cikan bir kanun ile Shvat ayinin 22si Gush Katif surgununu anma ve milli egitim kurumlarinda da bugune ozel ogretilecek material dagitilmis durumda.

Olayi duyan velilerden bir Egitim Bakani Say Piron'a neden cifte standart uygulandigi hakkinda bir mektup yaziyor. 

Egitim Bakanligi durumun kontrol edildigini soyluyor.


Bivir i ver.


Haberin Ibranice orijinali icin : 

מדריכה סיפרה לתלמידים על ההתנתקות - וסולקה

Related Posts with Thumbnails