shomer shabat

Cuma, Eylül 17, 2010

IMRENIYORUM !

bs"d


Bir kac saat sonra oruc oncesi yemegimizi yeyip, kahvemizi icip dislerimizi fircaladiktan sonra "Kol Nidre" ile senenin bu cok ozel gununu karsilayacagiz.

Bazilarimiz Elul ayi basindan beri 40 gundur bugune hazirlandik.
Bazilarimiz son 10 gundur .
Bazilarimiz ise, benim gibi son anda ...

Ama bu sabah ofisime gelince asagida kapici ile tartisan bir adam gordum.
Yarin kendi ofisine bir tamirat yapilacakmis ve onun da orada olmasi gerekiyormus. Adam hararet ile "yarin bizim en onemli gunumuz, oruc olacagim , butun gun Sinagog'da olacagim, imkansiz gelemem" diye yirtiniyordu. Sokakta, trende rastlayabilecegimiz, Yahudi oldugunu bile tahmin edemiyecegim bir adam.
Ama tir, tir titriyordu bu sabah, ne olursa olsun gelemem, yarin benim gunum, tek sansim...

Iste bu adama imrendim.
Sabah Facebook'ta bir birlerine email atan dostlarimi gordum , bir cogu henuz Yahudiliklerini tam manasi ile yasamayanlar . Ama bir umut ve bir telas oldugunun hissi hemen uyaniyor.

Bazilarimiz ki geleneklerimize daha yakin oldugumuzu sanip, bu ozel gune hazir oldugumuzu sanip iste bu arkadaslarimin hislerini tasiyamiyoruz.
Bu sabah ozellikle kapidaki adamin cirpinisi beni imrendirdi.
Iste ben bu acillik hissini bu adam kadar tasiyamadigimi anladim.

Tum dualarimiz, bizler icin iyi olan her seyin yuce Tanrimiz tarafindan kabul edilmesini diler herkese gmar hatima tova...
Related Posts with Thumbnails