shomer shabat

Salı, Ağustos 23, 2011

"DENIZE GIRMEK YASAK!' MAKALESINE TEPKIME ALDIGIM CEVAP

bs"d

Kendisine ilk yolladigim okuyucu tepkisine makale yazarinin verdigi cevaptan kisisel bolumleri arindirip konu ile ilgili bolumunu aynen sunuyorum. Bu cecap uzerine kendisine yolladigim ve bu fikir alisverisinin gazetede yayinlanip yayinlanmayacagi hakkinda menfi cevap aldigim ikinci okuyucu mektubumu bir sonraki postta takip edebilirsiniz.


İnançlarımız birbirinden çok farklı ancak bir lafınızı ben de eleştirmek istiyorum. "Sayin Pinto'ya sunu sormak isterdim: Neslimizde halen canli ornekleri ile karsilasabilecegimiz Nazi Soykirimi'ni da mi kendi fiziksel zevklerimize dalarak 'kutlamayi" dusunurdu?" demişsiniz. Holokost, insanlığın en kara ayıbı, en büyük acısıdır. Eğer binlerce yıl önce yıkılan Bet Amikdaşların ardından o gün denize girmememden dolayı, 1939-1945 yıllarında geçen altı milyondan fazla yahudinin canice öldürüldüğü, tarihin en büyük ayıbının ardından "fiziksel zevklerime dalarak kutlayacağımı" gerçekten düşündüyseniz, algınızın fesatlığından maalesef şüphe duyarım.



Sadece Yahudi olduğum için değil, insan olduğum için bu cümlenizi yanlış okumuş olmayı ümit ederdim.
Ben kendimi dindar görmüyorum, sizin tabirinizle din konusunda "bilinçsiz" olabilirim. Benim inancım sizinkinden oldukça farklı. Ancak Tisha Be'Av konusunda sizin değerlerinizi paylaşmıyorum diye Holokost'la ilgili bu soruyu sormanız inanın ki yakışmadı. Farklı bir dinden olsaydım dahi böyle düşünmenize tepki gösterirdim. Holokost'a sadece yahudiler değil, tüm dinlerin mensupları çok saygı duyar, Holokost'u Anma günlerinde tüm dünyadan çeşitli dinlere mensup kişilerin katıldığı anma törenleri, bunun en basit göstergesidir.
Related Posts with Thumbnails