shomer shabat

Pazartesi, Şubat 16, 2015

URI ORBAH Z''L ANISINA

bs"d

Bugün kaybettiğimiz Bakan Uri Orbah (z"l)'ın anısına Facebook sayfasında yayınlamış olduğu bu yazısını tercüme ediyorum.


Son zamanlarda Arap vatandaşlara karşı artmakta olan saldırılar üzerine Ha'Rav Tzvi Yehuda Ha'Kohen Kuk'un 5707 (1947) yılı Nisan ayında yazmış olduğu mektubu paylaşıyorum.

Başlığı: Gençlerin yaptıkları utandırıcı ve üzücü.

Yakında tekrar inşaa edilmesini dilediğimiz kutsal şehrimiz Yeruşalayim'deki okulun sayın müdürü ve öğretmenleri;
Sizleri aşağıdaki konu üzerine uyarmak zorundayım. Bugün öğlen saatlerinden evvel okulunuzun yanından geçip Yafo- Ben Yehuda caddesine giderken okuldan çıkan öğrencilerin arasından bazılarının yoldan geçen Araplara fiziksel ve sözsel olarak tacizde bulunduklarına şahit oldum. Bir defasında, biri yaşlı biri genç iki Arap'a önce gence sonra da yaşlı olanına olmak üzere çok kabaca tacizde bulunuldu. Bu okulun bahçe kapısından çok kısa bir mesafede vuku buldu. Daha sonra diğer bir gence Yafo Caddesi ile Ben-Yehuda Caddesi kaldırımında.
Gözlerimle gördüğüm bu durumdan çok utandım ve üzüldüm. Çocukların karmaşasından onları durdurup bu konuda ikaz edemedim. Bu çocukların, ebeveylerinin ve öğretmenlerinin kimler olduğunu bilmiyorum. Tek bildiğim okuldan çıkmış olduklarıdır. Okuldan çıkan çocukların hepsi değil, onların arasından bazıları bu saldırıya iştirak ettiler. Sanırım öğrencilerden bazıları da bu durumu protesto ettiler. Her şeye rağmen böyle bir durumun var olması beni üzen ve sarsan bu duruma sizleri dikkat etmeye zorlamakta. Gerek eğitim açısından, gerek Tora, Yahudilik ve ahlak açısından ve gerekse medeni olarak barış yollarının, komşularımızla iyi ilişkilerimiz açısından zorunluyuz.
Saygı ve sevgi, Kiduş Ha"Şem, ve halkının hayrı için.



Related Posts with Thumbnails