shomer shabat

Cumartesi, Şubat 28, 2015

BIR DAHA ASLA -- YOSSI KLEIN HA'LEVI

bs"d
Yossi Klein HaLevi'nin "Fanatik bir Yahudi'nin anıları" adlı kitabından bir anekdot daha:



Bir gün dilencinin biri Abe ve bana yaklaşıp para dilendi. Biraz para verdik, o da bize " siz Yahudisiniz , değil mi?" diye sordu. Abe bıyığını yavaşça bükerek "Neden problem mi var?" diye çıkıştı.
Dilenci, "Yahudi olduğunuz belli, iyi bir Yahudi kalbiniz var" diye cevap verdi.
Abe "Sen Yahudi misin?" diye sordu.
"Yok canım, İrlandalıyım ama İsrael için savaştım zamanında!"
"İsrael için mi savaştın?"
"Hem de nasıl! 1948'de gönüllü idim."
Gömleğinin kirli kolunu kıvırıp bize koluna işlenmiş "İsrael" döğmesini gösterdi.
"Bu yüzden bir süre içerde de yattım. Bir gemide çalışıyordum ve biri bu döğmeyi görünce beni "hey çıfıt" diye çağırdı. İnanın bana bir daha kimseyi çıfıt diye çağıramayacak."
"Neden İsrael için savaştın?"
"80inci Birlik. Buchenwald." deyip ağlamaya başladı.
Abe'e 80inci Birliğin Buchenwald toplama kampını 1945'te kurtardığı anlattım.
Dilenci bağırmaya başladı. "Bir daha sizi fırınlara atmalarına izin vermeyin! Duyuyor musunuz beni? Hiç bir zaman kimsenin size bunu tekrar yapmasına izin vermeyin!" Tekrar ağlamaya başladı.
Biraz daha para verip "Bir daha asla!" diye bağırarak yolumuza devam ettik.





Related Posts with Thumbnails