shomer shabat

Cuma, Nisan 11, 2014

VLADIMIR HITLER

bs"d


Yoldas Obama'ya Fuhrer payesini yapistirinca kizanlar (Erdogan'a Takunyali Fuhrer denilmesine kizmazlar, ama o baska) politik sahnelerde "izindeyiz" diye anilanlarin ne uslupler ile bir birlerine hitap ettiklerini hesaba alsinlar.


Menahem Begin ile Jabotinsky Inglizler'le iliskiler konusunda ihtilaftaydilar. Betar'in ikinci genel kurulunda  Begin Jabotinsky'nin Ben-Gurion ile olan Londra anlasmasini kinarken "ben, hocama benzemeyerek, Ben-Gurion'un onu Vladimir Hitler diye adlandirdigini unutmadim" diyordu.
Ben-Gurion'un hic te yakin bir dostu olmayan Jabotinsky Begin'i bu konuda azarlayacakti:
"Benimle ayni tabur uniformasini giyen, benimle birlikte savasan ve eger Siyonizm tekrar onlara ihiyac duyacak olursa  ayni uniformayi giymekten cekinmeyecek olan Ben-Gurion gibilerini hic bir zaman unutmayacagim."


Sadece bu satirlar bile Betar'in HADAR ilkesine bagli iki Betari'nin arasindaki yaklasim farkini gostermeye yeter. 

Ama bu fark hic bir zaman onlari can havli ile denize atlayan Yahudileri yaylim atesine tutan, "av sezonu" sirasinda silah arkadaslarini Ingilizler'e teslim edenler ile karsilastirilamayacaklarinin da bir ispati.
Related Posts with Thumbnails