shomer shabat

Çarşamba, Nisan 09, 2014

SIYONIZM HAKKINDA IKI KELIME

bs"d

Israel konusunda benim anlayisim her durumda oldugu gibi ayni soruya verdigim cevaba bagli.
Yahudiler ve Yahudilik icin iyi mi?
Iyi olduguna kani oldugum icin sadece varligini tehlikeye atabilecek durumlarla degil, sorgulamaya kalkisacak durumlarla dahi savasmak gerektigine inaniyorum.
Amac survival.
Araclardan biri de Israel. Tavizsiz.

Milliyetcilik Yahudiler icin cok gerekli midir?
Bugun evet. Ama dayanagi olmayan milliyetcilik bugun irkciliga varabilir.
Siyonizm eger Yahudi milliyetciliginin adi ise o zaman benim anlayisima gore her Yahudi'nin zaten fabrika ayari Siyonisttir. Bu fabrika ayarinin da tescilli markasi Tora'da. 
Gucunu Tora'dan almayan Siyonizm sonunda irkciliga varacaktir. Benim oyle bir arayisim yok.

%80 -90'i semi-seculer, seculer bir hayat yasayan tum Yahudi ailesi icin var olma savasinda "Medinat Israel", --(topraklarinda yasasa da , yasamasa da)--  "seculerizm"e kapilana kadar bizi bir arada tutan Tora'nin yerini belli bir yere kadar tutabilir. Seculerizm'in Tora'si halini aldigi anda irkciliga en musait milliyetci hareketlerden biri  olacaktir. Bu konuda suphem yok, hatta kanitlarini da gormekteyim.
Bunu goren sadece ben degilim.

Post-siyonistler diye adlandirip kucuk gordugumuz, bir cok defa kinadigimiz kesimi ben cok iyi anliyorum.
Seculer siyonizmin dayaniksiz bir milliyetcilik hareketi oldugunu, en azindan Devlet kurulana kadar olan islevinin artik kalmadigini anladiklarindan ve devam ettirildigi taktirde varacagi noktanin "irkcilik" olacagini gorduklerinden siyonizmi red ediyorlar. Ben onlari anliyorum.
Kendi kendilerini kandirmayi red ediyorlar ve kendi nerativleri icinde tek cozum bu.

Diger yandan temelini Tora'nin "trade mark"ina baglayan kesim (Tora observant olmasina gerek te yok) halen bu istegin devami icin bir dayanak bulmaya devam edecek.

Siyonizm'in en buyuk derdi ne zaman baslayacak biliyor musunuz?
Eger bir gun utopik bir hayalden gercek olmaya varirsa Ortadogu'ya baris geldigi zaman seculer Siyonizm ve seculer Yahudilik buyuk bir boslukta kalacaklar. Hi-tech bir memleket yaratmak sevdasi ile beslenemez Yahudilik.

Neyse o gun bir kac nesil daha ilerde oldugu icin cok kafa yormaya degmez belki de.
Related Posts with Thumbnails