shomer shabat

Cumartesi, Nisan 26, 2014

DUYULMAYAN HAYKIRISLAR (1938) -- HALEN DUYULMUYOR (2104)

bs"d

1938'de Polonya Yahudileri icin gecerli mesaj bugun baska toplumlar icin gecerliligini koruyor...


Ey dunya Yahudiliginin shani Polonya Yahudileri, 3 senedir size bir rica ile sesleniyorum. Sizi yaklasmakta olan bir felaket hakkinda surekli uyariyorum. Bu yillar icinde saclarim beyazlasti ve ihtiyarladim, cunku kalbim kan agliyor. Cunku sizler, kardeslerim, kaynamakta olan ve yakinda yikim atesini puskurtecek volkanin farkinda degilsiniz. Cok korkutucu bir sey goruyorum. Kurtulmak icin zaman artik cok kisa. Biliyorum; sizler gormuyorsunuz, gunluk sorunlarinizla mesgulsunuz, onlarin pesinden kosmaktasiniz. Bu son saatte benim uyarilarimi dinleyin. All-ah'in aski icin, halen vakit varken her kisi kendi canini kurtarsin. Zaman cok az…

Vladimir Zeev Jabotinsky
6 Agustos 1938
9 Av 5698

Related Posts with Thumbnails