shomer shabat

Salı, Ekim 13, 2015

PARALAR NEREYE GİTMİŞ?

bs"d

David Ben Gurion'un 1886 - 1948 arasındaki hayatını işleyen Shabtai Teveth'in kitabını okuyorum.
ABD'de yaşadığı yıllarda ABD "Poaley Tziyon" örgütünde faal olan Ben Gurion 1917 Bolşevik ihtilali sonrasında toplanan paraların birden bire Eretz İsrael'e gidecek olan gönüllüler yerine Rusya'ya gidecek olan gönüllülere aktarılmasına çok bozulmuş.
Bu bana İspanya İç Savaşı sırasında Eretz İsrael'i bırakıp İspanya'ya savaşmaya gidenleri hatırlattı.

Yani anlayacağınız ABD liberal solcu Yahudileri 1917'de ne iseler halen öyleler.
Bugün, doğmamış bebeklerin infazı, homoseksüel hakları ve tabii Antartika'daki buzulların eridiklerine dair hikayeler İsrael'de olup bitenlerden daha fazla önem taşıyor.
Ben Gurion bunu çok iyi kavramış ve ilerdeki yıllarından bu liberal Yahudiler'in ceplerini kullanmayı da iyi becermiş doğrusu.

Arada kitaptan şimdilik gördüğüm kadarı ile o günün Ben Gurion'u bugünün Netanyahu'sunu çoktan sağdan sollamıştı. Likud ve Bayt Yehudi yanında solcu kalacaklardı. (Tabii Altalena katliamı bu konudan ayrı tutulmak üzere.)

Related Posts with Thumbnails