bs"d
Israel'in son bolshevik kalelerinden EL/AL (digeri Hevrat Ha'Hashmal -elektrik kurumu) serbest ekonominin, rekabetin ve tabii dolayisi ile ilerlemenin gerekli sancilari karsisinda ayakta kalabilecek mi?
Bugun hukumetin onayladigi Avrupa havayollari ile"acik gokler" olarak adalndirilan anlasmaya EL AL calisanlari greve giderek tepki gosterdiler. Sali gununden itibaren de onlara destek olmak icin Havaalani calisanlari sendikasi (mafyasi olarak ta okunabilir) da greve gireceklerini acikladilar. Bugun ve yarin yabanci sirketlerin ucuslari devam ederken sali gunu onlar da duracaklar.
"Acik gokler" anlasmasi sonucu bilet fiyatlarinin ucuzlayacagi, turizme pozitif etkisi olacagi ve sonucta eger rekabete ayak uydurabilirse EL AL ve calisanlari acisindan da yeni is alanlarinin acilabilecegi ihtimali var. Ama 65 senedir (dogrusu 2003'e kadar) tamami ile Devlet kontrolunde olan EL/AL'in tamami ile ozel sirket haline gelmesi prosesinin sonuclanmasina da yardimci olabilecek bu adim yerlesmis zihniyet tarafindan kolay kolay kabul gormuyor.
EL/AL'in Shabat -- Cumartesi ucmamasi konusu da tamami ile ozellestirildikten sonra kendi ic sorunu haline geleceginden cozumlenecegine de eminim. Israel'in ille de kendi milli bir hava sirketinin olmasina ihtiyaci var mi? ABD'nin milli hava sirketi var mi?
Yakinda Turk Hava Yollari da, ki bence dunyanin en kaliteli havayollarindan biri, tamami ile ozel sektore satilacak ve daha da rekabete uygun bir sirket haline gelecektir. Neden EL/AL da bu sekilde bir gelecege layik olmasin?