shomer shabat

Pazar, Eylül 20, 2015

YOM KİPUR ÖNCESİ DİLEĞİM

bs"d
Yom Kippur yaklaşıyor.
Yattığım yerden değerli kuzenim Yedidya'dan alıp paylaştığım bu Et Shaarey Ratzon Piyut'unu dinlerken çok duygulandım ve hüzünlendim. Yahudi kültürünün köküne olan bağını kaybetmeden yeni yeni renkler ile gelişmesinin tek mümkün olduğu yer ruhen bağlı olduğum Israel toprakları. Bu kısa piyut bana bunu hatırlattı ve her türlü rahatıma rağmen ruhen, cismen asıl ait olduğum yerden, Eretz Israel'den uzak olmanın hüzününü yaşıyorum.
Yattığım yerden en büyük dileğim Kipur öncesi olan dileklerimden biri de bu hayattan ayrılmadan tekrar ait olduğum, hayatta kendime en çok anlam verdiğim, kendi değerimi kanıksadığım memleketime, Israel'e dönmek nasip olsun.
Huzurla dönmek.
Yoksa hepimiz, en zenginimizden en fakirimize kadar hepimiz bir gün, biz değilsek te çocuklarımız bir gün zorla dönmek zorunda kalacaklar.
Aksini iddia etmek Tora'yı inkar etmektir.
Ben bana ve aileme nasip olsun diyorum.
AMEN KEN YEHI RATSON



https://youtu.be/wGiPW7mws_c

Related Posts with Thumbnails