shomer shabat

Salı, Ocak 27, 2009

HER GUN 1 ALAHA -- 27 OCAK 2009

bs"d

Bize uzatılan eli boş geri çevirmemeliyiz. Yardım isteyen kişi gerçekçi olmasada, vereceğimiz yardım ile çeyrek ekmek alınamayacaksa bile yinede geri çevirmemeliyiz. Eğer açılan ele verebileceğimiz 5-10 kuruşumuz dahi yoksa, en azından yardımı isteyen kişiye teselli sözleri söylemeli, onu biraz daha umutlu ve mutlu yapmaya çalışmalıyız. Çünkü söyleyeceğimiz onun gönlünü ferahlatıcı güzel sözler de vereceğimiz tsedaka ile aynı konumdadır.

Kral David kitabı Teilim'de bunu bize şu sözlerle öğretmektedir: "Zulme uğrayanlar utançla dönmesinler, fakir ve yoksul İsmi'ni methetsin"

Ayrıca karşımızdaki bizden yardım isteyen kişiyi, gerçekçiliğini tartmadan ona yardım etmemiz, Göklerde de bize karşı inaniılmaz bir merhamet yaratır. Göklerdeki Baba'mız derki, "sen ki karşındaki kişinin vereceğin yardıma gerçekten ihtiyacın olup olmadığını araştırmadan verdin, Ben'de sana isteklerini verirken, buna layık olup olmadığına bakmadan, gerçekten bu isteğine ihtiyacın olup olmadığını araştırmadan isteğini kabul ediyorum."

Ayrıca fakir birinin kalbini kırmaktan kesinlikle sakınmalıyız. Çünkü T-nrı onların yakarışlarını ayrıntılı bir şekilde dikkate alır.

Aaron Eskenazi
Kaynak: Kitsur Şulhan Aruh 34:8
27 Ocak 2009 - 2 Şevat 5769
Related Posts with Thumbnails