shomer shabat

Pazar, Ocak 27, 2008

ISRAIL'DE YENI BIR HAREKET



bs'd

Son zamanlarda Israil'de yapilan bir kamu oyu yoklamasinin sonuclari uzerine bu sonuclari degistirme amacini tasiyan yeni bir orgutlenme baslatildi.
"SHISHI MISHPAHTI"
Bu kamuoyu yoklamasina gore Israilliler'in dortte biri haftada bir yemegi bile ailesi ile hep birlikte yemiyor.
Hayat sartlari , calisma saatlerinin uzamasi buna gosterilen en buyuk nedenlerden biri.

Bununla savasmak icin Israil toplumunda gecmiste ve gunumuzde onemli yerlerde hizmet vermis kisiliklerin onderliginde kurulan bu orgut ailelere en azindan Cuma aksami Shabat yemeginde hep beraber olmanin onemini anlatmaya calisacaklar.

Orgut Amerika'dan bagislanan 5 milyon Shekel ile yola cikti.

Israil'de aile degerlerinin gittikce kaybolmakta oldugunu soyliyen eski maliye ve adalet bakani Yaakov Neeman'in yaninda gecmis Polis Genel Muduru Asaf Hafetz , reklamci Reuven Adler , meteorolojist Dani Rop , eski basketbol yildizi Tal Brodi yer aliyorlar.

Bir toplumun cokusu aile degerlerinin yok olmaya , edilmesine baslanmasi ile yola cikar.
Bunu engellemek te her akli basinda ferdin elinde.

GITME ZAMANLARI GELDI DE GECIYOR

bs'd

Yuzlerce Yahudi'nin kanini dokmus George Habbash (yimah shemo ve zihro le dorey dorot)'in cenazesine iki Israilli Arap milletvekili de katilacaklarmis.

Acikca Israil'in icinde ,Israil'i yikmak icin calisan bu pacavralari yollayip bir daha geri almama zamani geldi.

Ahmed Tibi (yimah shemo ve zihro) ve Jamal Zahalka (yimah shemo ve zihro)bu canavarin 20 yuzyilda Araplarin urettikleri en buyuk liderlerden biri oldugunu soyluyorlar.
Bu konuda haklilar.
Cunku Araplar vucutlarinin alt bolumunde oturmak uzere kullanilan bolumden urettiklerinden baska bir sey uretememislerdir tarihleri boyunca.

Ahmed ve Jamal'da bu uretimin diger parcalarindan biri.

Ama isin aci olan bolumu bu yaratiklarin Israil'de vatandaslik sahibi olmalari ve vatandasi olduklari ulkeyi cokertmek icin ellerinden geleni yapmalari.

Ama suc onlarda degil ki.
Onlar kendilerince dogru olani , en iyi sekilde yapiyorlar.

Suc bizde.
Suc bunlara gecerlilik veren SOL'cu hainlerde.

A. B. Yehoshua gibi zavallilarda suc.

Amerika'yi Israil'i ezmesi icin Yahudiler'e pogrom yapilmasina baski uygulanmasi icin davet eden HAINLERde suc.

Ahmed Tibi ve A. B. Yehoshua

Turkce'de bir laf vardir ama yazmiyacagim.
Siz tahmin edin.

Hani SU ile ilgili

Cumartesi, Ocak 26, 2008

ISRAIL'IN BOZUK SECIM SISTEMI -- BOLUM : 2

bs"d

Yukarida saydigimiz nedenlerden dolayi Israil Halki icinde liderlerine ,yoneticilige soyunmuslara karsi buyuk bir tiksinti ,bikkinlik ve inancsizlik olusmaya baslamasi bir surpriz degil.
Bu hisler ozellikle ikinci Lubnan savasi sirasinda iyice ortaya cikmaya basladilar.
Bu savas sirasinda yonetimdekilerin basarisizliklari onlarin sadece ahlaki seviyelerinin degil yonetici ,lider olabilmelerini sagliyacak yetenek ve becerilerinin de sorgulanmasina neden oldu. Daha da ilerisi ticari sahalarda veya bilim safhalarinda bu yeteneklere sahip kisilerin bollugu , bu ozellikleri tasiyan kisilerin neden en cok ihtiyac duyulan kesimlerde bulunmadiklari veya bulunmaya yanasmadiklari sorusunu one cikartti.

Bazilari umitlerini liderlik kademesinide bulunanlarin degismesine bagliyorlar.Ancak bu o kadar basit degil artik.Yayilan bozukluk sadece ustlerde degil her kademede artik kendini gosteriyor.

Bu cokusun nedenlerini is adamlari ve politikacilar arasindaki iliskilerin yakinligina , bazilarinin eski kollektif calisma disiplininin bugun kisisel olmaya baslamasina , bazilarida kulturel olarak yasanan hos goru ve alttan almanin sonuclarina bagliyorlar.

Ancak bu cokusun nedeni ahlaki veya ideolojik degil.
Bu cokusun en buyuk nedeni kurulus yapisinda olan bozukluk , yani secim sisteminin temelindeki yanlislarda yatiyor.

Israil dunyada Orantili Secim Sistemini en uc derecede uygulayan ulke konumunda. Bu sistem Israil'in politik enerjisinin yillarca kaybolup erimesine neden oldu. Bu sistemden yaralanarak asiri uclar olarak adlandirilan dunya gorusleri (Israil baglaminda) her seyin yavaslamasina veya raydan cikmasina neden oldu.
Ama en onemlisi su anda acisini hep beraber cektigimiz basiretsiz kisiliklerin politik sahada cogunluga gecmelerine neden oldu.

Toplumsal cokusu hizlandiran bu secim sistemini degistirmenin en onemli oldugu zamandayiz. Yoksa tren raydan tam cikmak uzere.

ecim sistemleri genelde iki kategoride ayriliyorlar.
Bir tanesi Israil'de dedigimiz gibi en uc sekli ile uygulanan orantili sistem ,digeri de nispi (izafi) sistem.

Orantili sistemde partiler aldiklari oylarin genel yuzdedeki oranlari kadar parlamentoda temsil hakki kazanirlar. Nispi sistemde ise kendi secim bolgesinde en cok oy alan aday temsilci olma hakkini kazanir. Yani kaybeden tarafa verilen oylar yanmis olur.
Yalin bir sekilde karsilastiracak olursak Orantili sistem her oyun yerini bulmasini ve kayip olmamasini sagliyor.
Ancak bu sistem sonucta daha evvelden de yazildigi gibi dengeli ve kontrolu elinde tutabilecek kuvvetlerin iktidarini engelliyor.

Bunun en acik ve ayni zamanda aci ornegi Weimar Almanyasi'nda yasandi. 27 Nisan 1920 tarihinde yola cikan bu Orantali sistem sonunda Nazilerin kontrolu demokratik bir sekilde ele gecirmelerine neden oldu.
Orantili secim sisteminin tek kontrol sistemi oy oranlarini baraja tabii tutmak oluyor.

DEVAM EDECEK

YALANCININ MUMU

bs'd

Islamo-Fashist Araplar'in ve dinlerinin yalan soylemek ve kan akitmak uzerine kurulu oldugunu bile bile ROYTERS haber ajansinin (Vahabi paralarinin desteginde)bakin dun yayinladigi fotografa :



Gercekten yurekler acisi.
Meclisin bile boyle karanlikta gece - gunduz Gazze'li Araplar'in yasamlarini daha iyiye goturmek icin calismasi herkesi uzuyor.

Gozlerim yasardi.
Sogan getirin.

Ama Fotografa daha yakindan bakarsaniz :



Aaa , disarida gunduz isigi var.
Perdeleri kapamislar tabii.
Kapali oturum.

Yalan ,her seyleri yalan.
HER SEYLERI

BIR TORA ACIKLAMASI

bs"d

Bu Shabat'ta gozume carpan bir ufak aciklamayi paylasmak isterdim .
Tora'nin Bamidbar kitabinda Masey Perasasinda Perek 33 Pasuk 55 :

וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם--וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם, לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם; וְצָרְרוּ אֶתְכֶם--עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.

Ve memlekette oturanlari onunuzden kovmazsaniz , o zaman onlardan biraktiklariniz gozlerinizde diken gibi ve bogurlerinizde ugendire gibi olacaklar ; ve oturmakta oldugunuz memlekette size sikinti verecekler.

Bu Pasuk icin Or Hahayim (Rabi Hayim Ben Atar) Hakadosh sunlari soyluyor :

שאם תותירו מהם לרצונעכם ולשמחתכם
לצרכיכם בסוף יהיו לכם לשכים. וצררו אתכם על האדמה אשר אתם יושבים בה. לא רק שיחזיקו בחלק מן הארץ שלא זכיתם בו אלא שיבקשו לגרש אתכם גם מארצכם .

Eger onlardan kendi isteginiz ve rahatiniz icin birakirsaniz sonunda sizin icin diken (kazik) olacaklar. Ve sizleri uzerinde yasadiginiz topraklarda rahat birakmiyacaklar.DEGIL SADECE KONTROLUNUZ ALTINA ALMAYI HAK ETMEDIGINIZ TOPRAKLARDAN , KENDI TOPRAKLARINIZDAN DA SIZLERI ATMAYA CALISACAKLAR.

Rabenu Hayim Ben Atar 1742 yilinda tamamladigi "OR HAHAYIM" adindaki calismasinda 200
sene sonra kurulacak olan Israil devletinin ve bugunun haberlerini CNN'e o zamandan ulastirmis.

Ama tabii biz bu kadar acikca yazilanlari dahi anlamamakta israr ediyoruz.

Anliyanlar ve anlatmaya calisanlar dislaniyor.

Olanlar ve olacaklar her sey Tora'da...

Eger acip okursaniz ayni Pasuktan sonra gelen Pasuk daha da etkileyici :

וְהָיָה, כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם--אֶעֱשֶׂה לָכֶם

Ve onlara yapmayi planladiklarimi , size yapacagim ....

Perşembe, Ocak 24, 2008

HER GUNKU KAHRAMANLARIMIZ

bs"d

YINE TEROR


bs'd

Ayni anda yapilan 2 teror saldirisinda 1 olu ve 3 yarali.
Iki saldiridan birinde Shoafat yakininda gorev yapmakta olan Mishmar Hagvul (Sinir Polisi) polislerine ates acildi. 20 yasindaki Rami Zoari agir yaralandi ve daha sonra vafat etti. Yaninda bulunan bir bayan polis te orta derecede yarali.
Ayni anda gerceklesen ikinci saldirida da Kfar Etziyon'daki Makor Hayim Yeshivasinda 2 Madrih'i (rehber - ogretmen) yaraladilar.
Yerushalayim bundan sonra Islami-teror orgutlerinin merceginde.
Gazze ve Lubnan'dan bizi teror ile kacirttiklari izlemini biraktigimiz Islamo-Fashistler simdi Yerushalayim uzerine odaklanacaklar.

Olmert ve Peres !!

Nereye kadar ???

Çarşamba, Ocak 23, 2008

ISRAIL'IN BOZUK SECIM SISTEMI -- BOLUM : 1

bs"d

Israil'de kokten dincilerin iktidara gelmesi sadece ve sadece zaman meselesidir.
Bundan da tek sorumlusu yine bize satilan ve satilmaya devam edilen Ortadogu'nun en buyuk yalanidir.
" Israil Ortadogu'nun tek Demokrasisi" yalani.

Evet Israil'de bir nevi demokrasi var ama dunyada olabilecek en " kaotik" demokrasilerden biri. Bu konuyu etud etmislerin dediklerine gore de dunyada esi yokmus.

Ben de oyle dusunurdum .
Taaki Amerika'daki sistemi anlayana kadar ve bunu Israil ile karsilastirmaya baslayana kadar. Asagi yukari son 3 senedir de bu konuya iyice ilgi gosterip kendime bir nevi hobi haline getirdim.

Her zaman soyledigim ve bu yuzden de sanki Israil'I sevmezmisim gibi tepki gordugum fikrim ,Israil'in kendi sonunu hazirlamasindaki 3 etkenin bir tanesi ve belkide en onemlisi bu.
1- Her kesimi zorunlu tutan tek bir temel egitim sisteminin olmamasi .
2- Her duzenli isleyen Devlet sisteminde oldugu gibi bir Anayasa olmamasi .
3- Secim sisteminin bozuklugu yuzunden her zaman kisa omurlu hukumetler ve bu sistem yuzunden ufak kitlelerin kaprisleri yuzunden ulusal ajandanin degismesi ve somurulmesi.

Ilk iki shik icin fikirlerim baska bir zamana , ancak ucuncu konu sonucta bir yerde ilk iki konunun tartisilmasini dahi yaratacak bir ortami engelliyor.

Bu konu belki bizlerin (Israil Devleti ve dolayisi ile tum Yahudi aleminin ) yakin gelecekte karsi karsiya kalabilecegimiz hayati ( basa cikilabilir) sorunlar kadar istah acici degiller.
Nukleer bir Iran veya herhangi bir Islamo-fashist varlik tabii olarak hayatta kalabilme refleximizi aninda uyandiriyor.

Ancak yukarida saydigim 3 konu bizleri su anda ilgilendirmedigi icin bu konuyu yastik altina koyup uykuya dalmaya devam ediyoruz .
Tabii bu durum bazi kisimlarin isine gelmiyor degil.
Bunun da en basinda kurulusundan beri Israil'i bir trans altinda tutup , kendi gundemlerini yurutmeye devam eden "solcu elitist" kesim (bence Erev Rav - baska bir konu bu ) geliyor. Halen yururlukteki sistem hesap vermeden , genelde halkin gorusunun tam tersine , istediklerini yapmalarina olanak veriyor. Mesela simdiye kadar "guven oyu " alamayip , devrilen hukumet yok. Nedeni yine bu carpik sistemin el verdigi "sozde demokratik " transferler , kayirmalar .
Hesap veren yok , sorabilecek sistem yok.
Neden Israil ekonomisi 12 ailenin elinde donup duruyor ?

Bu konuda son zamanlarda okudugum en aydinlatici calismalardan biri de Amotz Asa-El'in " Israel's Electoral Complex "
Yazinin tumunu Ingilizce olarak bu linkten okuyabilirsiniz :
http://www.azure.org.il/magazine/magazine.asp?id=410

Uzun ancak konuya ilgi gosterenler ve Israil'e "hayati tehdit"in dis dusmanlardan degil , kendi icinde kavruldugu sistemden oldugunu anlamaya istekli olanlar icin bir mecburi okuma materyali.

Ben elimden geldigince bazi basliklari burada Turkce getirmeye calisacagim.

Amotz Asa-El yazisina oncelikle Israil'in bugunku vardigi durumu kisaca ozetleyerek basliyor. Tarihinde hem Devlet Baskani'nin , hem Hukumetin Basinin ,hem Devlet hazinesinin sorumlulugunu tasiyan Maliye Bakani'nin , Adalet Bakani'nin hem de Gelir Vergisi Dairesi'nin basinin , taciz suclarindan tutun , vergi kacakciligina yol vermelerine kadar cesitli suphe ve suclarla sorusturma altinda bulunduklari bir donem daha yasamadi Israil Devleti.

DEVAMI ICIN TIKLAYIN

Salı, Ocak 22, 2008

OLMERT SEN BIR UTANCSIN !



bs"d

Gecen ay Hebron civarinda Filistin Ozerk Yonetimi (Olmert'in calisma arkadaslari) polisleri uyesi tarafindan oldurulen Ahikam Amihay ve David Rubin'in katilleri 15 yil hapse carptirildilar.

Bu cezayi veren kim ?
Yine Filistin Ozerk Yonetimi. Yani Olmert'in "Baris" ortaklari.
Bu iki katil 15 gun yatarlar mi acaba dersiniz?

Simdiye kadar doner kapi misali devam eder bu.

Ama daha da ilginci , Olmert Abbas kardesine yine bir iyi niyet gosterisi olarak Israil'in elinde tuttugu bilmem bir kac yuz daha Arap teroristi serbest birakip ellerine birer gazoz ve kalashnikof verdiginde ,Abbas ta Olmert'e bir iyi niyet gosterisi olarak bunlari serbest birakir.

Her sey karsilikli bu hayatta tabii. . .

Bu iki gencimizin katl edilmeleri sirasinda bu iki kahraman saldirganlardan (FOY polisi --- Olmert'in ortaklari) bir tanesini oldurmeyi basarmislardi.

Olmert ,ki bence artik Israil icin bir utanc , gidip bu katilleri Israil'in mahkemelerinde yargilayip cezalandirmak yerine , ortagi Abbas'a birakti bu isi.

Olmert senden utaniyorum.

Tum Yahudi Ulusu'nun gururunu ,kisiligini kendi ozel ve adi cikarlarin icin paspas ettin. Israil tarihinin en utanc verici karakteri haline dondun.

Israil ki, senin gibi askerligini bir kahve fincani etrafinda yapmamis olanlarin liderliginde iken , kalkip her dokulen kan damlasinin hesabini sormayi bilmis bir Devlet idi.

Sen bizi kendin gibi bir PACAVRA'ya donusturmekten baska ne yaptin ve yapiyorsun ?

Olmert , sen bir UTANCsin...

ISRAIL'DE VATANSEVERLER


bs'd


Herzeliya'da bu aksam yapilacak olan konferansta aciklanacak olan verilere gore en "Vatan sever" kesim olarak Dati-Tziyoni denilen siyonist dindar toplum beliriyor.
Yapilan arastirmada son Lubnan savasi ve Tzahal'in hazirlilik derecesi de goz onune alinmis.

Arastirma sonuclarina gore :
Vatan Severlilik :
Dindar Siyonistler'de : % 80
Masortiler'de : % 68
Hiloniler'de : % 67
Harediler'de : % 46

Arastirmaya gore Haredilerin % 26'si kesinlikle milliyetci duygulardan yoksun iken , diger kesimlerde bu % 5 olarak beliriyor.

Gecen senelerde yapilan arastirmalara gore Haredi ve Masorti bolumlerde bu konuda geriye gidis kayd edilmis.
Dindar Siyonistler'de ise hukumetin bu toplumun buyuk bolumunun yasadigi Eretz Israel topraklarini terk etmeye yonelik poltikasi ve planlarina ragmen "Vatan severlik"'lerinde bir eksilme olmamis.

Haberin Ibranice'si icin :

http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/686/908.html

Related Posts with Thumbnails