shomer shabat

Pazartesi, Mart 14, 2016

HAZİNE BULDUM - YENİ KİTAP VE UYARI

bs"d


Dün Manhattan'da bir bit pazarında muhteşem bir hazine buldum.
19 Mayıs 2015'te Roma'da vefat eden 1945 Kazakistan doğumlu İbrani Üniversitesi Avrupa ve Yahudi tarihi profesörü Robert Solomon Wistrich'in antisemitizmin tarihini inceleyen 1200 sayfalık "a lethal obsession" adlı kitabı sanki benim için tezgahta idi.
$1 (bir Dolar)'a müthiş bir hazineye kondum.
Akşam eve gelene kadar yerimde duramıyordum. Çocuk gibi.
Profesör Wistrich önde gelen "antisemitizm tarihi" otoritesi olarak kabul ediliyor.
Kitap ağır. 
Kilo olarak ağır, içerik olarak ta ağır.
Kilo olarak o kadar ağır ki, ancak masada oturarak okunabilecek bir kitap. Öyle uzanıp elinde tutabileceğin bir şey değil. İşin kötüsü öyle seyahatlerde yanında taşıyabileceğim bir kitap ta değil.
Kilo fazlası yapar.
Yani uzun bir süre alacak ve bu süre içinde eminim ilginç parçaları bloğumda paylaşacağım.
Onun için şimdiden uyarıyorum, kafanız ütülenecek ama sonunda zarar olmaz.
Sakin olun, endişe etmeyin.
Hep birlikte bunu da atlatacağımıza eminim.
Başlıyoruz:
Be'Şem Ha'Şem na'ase ve natzliah.

*************************
Hadi çok bekletmeden ilk "Çupar"ı vereyim:


Üst düzeydeki Nazi liderlerin kendileri ırk ve kan bağımlı doğal kanunlara inanan totaliter ateistlerdi.

Bu da yanında bonus olarak:


Tevrat'ı soykırım tavsiye eden bir nefret kitabı olarak adlandıran Sovyet propagandası Nazilerden ve Araplardan çok daha yoğundu. Israel'in "Lebensraum"unu (yerleşim alanlarını) genişletmesini haklı göstermek için Yahudiliği kullandığını ve bu Yahudiliğin ırkçı ayrımcılığı öğreten bir olgu olduğunu tekrar icad edenler onlardı [Sovyetler].


Not: Yukardaki ana metinde mavi renk ile vurgulanan linkleri de ziyaret etmenizi tavsiye ederim.
Related Posts with Thumbnails