shomer shabat

Salı, Ağustos 28, 2007

UZULDUM, AMA DAHA DA COK UTANDIM...


bs"d

Evet kara bir gun.
Acili ailelerin yaralarina kezzap doken sozlerin gunu.

Tora konusundaki bilgisi su goturmeyecek olan Harav Ovadya Yosef'i anlamak icin 48 saat bekledim,arastirdim.
Olmadi.
Anliyamiyorum.

Evet,Haham Ovadya Yosef'in sehit askerlerimizin arkasindan agladigini,yaralilar icin her zaman dua ettigini biliyorum.
Sahit de oldum.

Ama halen Shabat sonrasi verdigi haftalik Tora dersinde sehitlerimiz icin ,acik yaralarin hic bir zaman kapanmadigi bu zamanda,neden boyle yorumlar getirdi.
Dogru,hem Tora , hem de Talmud bundan soz ediyorlar.
Ama Haham Ovadya bu sozleri bir cenazede soyliyebilir miydi?
Bu aileler icin her gun bir cenaze gunu.
Her sabah ayni duyguyla kalkiyorlar ,her aksam ayni duyguyla yatiyorlar.
Bney Brak'ta,Yerushalayim'de Tora ogrenenlerin ,korkusuzca ogrenmeye devam edebilmeleri icin bu canlar feda edilmedi mi ?

Son Lubnan savasinda kaybettigimiz 112 askerin buyuk bir bolumu dindar askerlerden olusmuyor muydu?

Yazik.

Din bilgisine sonsuz saygim olan Haham Ovadya,
bu uzak kosemden sesleniyorum.
Bu acili ailelerden,bu acili ulustan ozur dilemen gerekiyor.
Biz affetmesini bilen bir ulusuz.
Bak elllerine binlerce Yahudi'nin kani bulasmis Shimon Peres'i Cumhurbaskani bile yaptik.

Ozur dilemen gerekiyor.
Dindar ailelerden en basta.
Onlar da seni affedip tekrar bagirlarina basacaklardir.

Dedigim gibi biz affetmesini bilen bir aileyiz.
Belki bir gun unutmamayi da ogreniriz...

Yihye zihram shel kol haKEDOSHIM Baruh !!!
Related Posts with Thumbnails