shomer shabat

Salı, Mayıs 06, 2014

IKI KISA HIKAYE . . .

bs"d

Iki kisa anekdot:



Rabbi Soloveitchik -- 5 Mektup. S 139.

"Eger bana Israel Devleti'nin bayragina ne sekilde yaklastigimi ve Halaha yonunden degeri nedir diye soracak olursaniz? Basitce cevap verebilirim…Shulhan Aruh'ta su sekilde yazili oldugunu goruyoruz: "Goylar tarafindan oldurulen bir Yahudi uzerindeki kiyafeti ile gomulur. Boylece kani gorumus olur ve ocu alinir… Kisaca soylemek gerekirse, bu sekilde katl edilen bir Yahudi'nin kani ile lekelenmis bir kiyafet ozel bir kutsiyet kazanir. Mavi - Beyaz bayragimiz ki kurtulus savasi sirasinda ulkesini ve vatandaslarini savunurken hayatini kaybeden binlerce gencin kani icine daldirilmis. Bu bayrak sadakat ve ozveri ile kutsanmis bir bayrak. Bu bayraga saygi ve hurmet gostermek zorundayiz."


*************************************************************************************************************************************



"Sene 1982. Israel tekrar savastaydi. Askerler cepheye yollanmis, miluim (yedekler) askere cagrilmislardi. 19 Sivan aksami (10 Haziran) siddetli bir catisma sirasinda Shlomo Aumann hayatini kaybeder. 
…Cenaze sonrasi askeri mezarliktan donerken Rav Gustman arabada bulunan diger yolculara donup "hepsi kutsal (Kadosh)… Her biri teker teker." Sonra sofore donup "beni Profesor Aumann'in evine gotur" der.
…Rav Gustman Profesor Aumann'in yanina oturur… "Eminim bilmiyorsundur ama benim de bir oglum vardi. Meir…  benim kollarimdan alinip infaz edilmisti… Benim Meir'im Kadosh -kutsal - o ve onunla beraber imha edilen 6 milyon, hepsi Kadosh."
"Sana su anda Gan Eden'de - Cennet'te ne oldugunu anlatayim. Benim Meir'im senin Shlomo'nu minyana aliyor. Ona sunlari soyluyor: "Ben Yahudi oldugum icin oldum ama baska hic kimseyi kurtarmaya olanagim olmadi. Ama sen, Shlomo, sen Yahudileri ve Eretz Israel'i savunurken oldun."…
Rav Gutsman devam eder: "Ben Meir'im icin shivaya oturamadim, izin ver seninle burada biraz daha oturayim."
Profesor Aumann cevap verir: "Hic bir zaman bir teselli bulamayacagima inaniyordum, ama Rabbi, beni teselli ettin."
Related Posts with Thumbnails