shomer shabat

Cuma, Mayıs 06, 2016

İSRAEL'DEN BİR İZLENİM

bs"d



Evimizde 3 hafta geçirdikten sonra izlenimlerimi yazmaya kalksam ömür yetmeyebilir.
Ama en çok beni etkileyen nokta üzerine iki kelime.

Doğrusu kendim de şaşırdım ama beni en çok Medinat Tel Aviv büyüledi.
Dolu, dolu 3 hafta içinde ve özellikle Hol Ha'Moed sırasında her Israel'li gibi evimizin taşını toprağını arşınlamamıza rağmen Tel Aviv'in geçirmiş olduğu evrim hiç bir şey ile karşılaştırılamaz.
Bugün Medinat Tel Aviv yalnızca merkezde olmak için değil, Israel ile toplumsal ve kişisel olarak kaynaşmanın en elverişli yerinde yaşamak için olanak sunuyor izlenimini verdi bana.
Modern hedonizmin yanında kuvvetli bir şekilde geleneklere dönüş hisediliyor.
Israel sevgisi kendini her köşede dile getiriyor.
Gençler cıvıl, cıvıl.
İnsanlar rengarenk.
Eskiden şomer mitzvot kesimden şahısların parmakla sayılacak kadar az olduğu semtlerde bu olağanlaşmış ve garip te karşılanmıyor. Bunda sayıları gittikçe artmakta olan ve daha gelenekçi olan Fransız Yahudileri'nin etkisi var gibi geldi bana. Hatta onlarla birlikte bizim gibi evlerinde yaşamayıp senelerce süren seyahatlerde bulunan Yahudiler'in kutlamak zorunda oldukları bayramların ikinci günleri için (yom tov şeni şel ha'galuyot) minyan da yapabildik ve müthiş bir şekilde bizi olumlu olarak etkilediler.

Yazacak çok şey var.
Belki yazarım, belki yazmam ama şunu söylemem lazım:
Tel Aviv artık tam yaşanacak bir şehir haline gelmiş.
Dünyada bu kadar kısa zamanda bu kadar büyük bir ilerleme kayd eden başka bir yer olduğuna inanmıyorum.
Kol Ha'kavod!

Şabat Şalom
Related Posts with Thumbnails