shomer shabat

Perşembe, Ağustos 14, 2014

ISTIFA -- YARDIMINIZA IHTIYACIM OLACAK

bs"d


Ingilizce "life style change" dedikleri yasam sekli degisimi diye bir sey var.
Mesela kilo kaybetmek isteyenler, daha saglikli yasamak isteyenler veya ruhani yasamak isteyenler filan icin kullanilan bir deyim.

Ben ise "mind style change" -- kafa yapisi degisimini denemeye karar verdim.
Israel ile Hamas'in her iki uc gunde bir uzattiklari ateskesler gibi deneme donemi.

"Progresive, elitist, solcu, liberal" sekilde dusunup, fikirler yurutmek karari aldim.
Kisaca Yahudi kimligimi ikinci siraya itip, (uymakla yukumlu oldugum Tora kurallarindan vaz gecmeden) evde Yahudi sokakta "insan" (Reformistcilerin deyimi ile) olarak dusunme nasil oluyor diye denemeyecegim. 
Tabii liberal, aydin ve solcu olmak icin bazi seylerden feragat etmek gerektiginin farkindayim.
Mesela Ibranice'de denildigi gibi "liyot smolani o liyot musari?" (solcu olmak veya moral olmak) sorusu ile karsilasacagim. Ama eminim "humanist" maskesi ile bu sorunun da uzerinden kolayca gelinebilir.

Deneyecegim.

Tabii ilk gunden extrem uclara -- mesela Jstreet uyesi veya destekleyicisi olmak gibi -- varmak gibi bir niyetim yok. Bu yolda merdiveni basamak, basamak tirmanmak gerektigini biliyorum.
Umarim ve eger bir gun Obama ucuncu defa Baskanliga adayligini koyarsa O'na oy verecek raddeye de varabilecegim.
Israel'i liberal ve progresiv ortamda kendime yer bulabilmek icin yerebilecegim gunlerin de gelecegini biliyorum.

Zor bir yola cikiyorum.
Yardiminizi esirgemeyeceginizden eminim.

Yarin yeni bir gun.
IMAGINEBELKI BIR GUN
Related Posts with Thumbnails