shomer shabat

Pazartesi, Haziran 09, 2014

"KININ NEDIR?" SORUSUNA CEVABEN

bs"d

Facebook'ta dun tweet ettigim bir yazim ile gelen elestiriye verdigim cevap. (gunun tweet'i)

Shimon Peres'e olan garezim ile ilgili.
Oncelikle tabii kendisini sahsen tanimam, ancak ailemde bir buyugumun kendisi ile telefonu kaldirip konustugu hallerin oldugu da belirteyim. Sonradan ortaya cikmadan.

Benim ne sagcilar, ne de solcular ile buyuk bir derdim yok aslinda.
Ikisinin de kendi m,antiklari cercevesinde hareket edip ulkulerini yasatma istegini anliyorum.
Benim icin onemli olan bize teslim edilen kimligimizin korunmasinin devami.
Medinat Israel de bu koruma amaci icin gerekli olduguna sanirim cogumuzun hem fikir oldugu araclardan biri. Hatta seculerizm virusu ile (ozellikle diasporada) iyice erimekte olan Yahudi kimligini koruma konusunda cok onemli bir arac.
Ama amac degil.

Ben Medinat Israel'in "Yahudi Devleti" olarak post modern dunyada yeri olamayacagina inanan ve "tum vatandaslarinin devleti" olmasi gerektigini savunan sol / radikal sol'u da cok iyi anliyorum ve yine kendi mantiklari icinde hakli buluyorum. (Katiliyorum demek degildir tabii bu)

Bu yuzden gecenlerde vefat eden Shulamit Aloni olsun, Yosi sarid olsun veya bugun Israel Komunist partisi uyeleri olsun hepsine saygim var. Amaclarinin gerceklesmemesi icin her seyin yapilmasi gerektigine inansam dahi, saygim var.

Ama Ahmed Tibi gibi bir Israel dusmanina dahi olan "durust saygim" Shimon Peres'e yok.

Shimon Peres Israel'in en buyuk sansizliklarindan biri.
Shimon Peres'in disa karsi olan o "saygin" kabugunun icindeki adiligi gorebiliyorum. (Arada ben yalniz degilim bunda tabii. Yuzbinler daha mevcut)

Shimon Peres sadece ve sadece kendisi icin yasayan, kendisi icin yok eden ve Pirkey Avot'ta atalarimizin bir insan karakteri acisindan en kotu karakter olarak gordukleri "rodef kavod" (Saygi pesinde kosan) karakterinin vucud bulmus sahsiyetidir kanimca.

Daha rahmetli Yitzhak Shamir'in "Summing Up" baslikli oto-biyografisini yeni yeni bitirdim. Oradan alintilar ile Shimon Peres'in gercek suratini cok iyi tanimis Shamir'in yazdiklarini daha sonra blogumada paylasacagim.

Bu arada eski Mossad Baskanlarindan Efraim Ha'Levi'nin Shimon Peres hakkinda yazdiklarini sizinle tekrar paylasayim:

http://davidsbackyard.blogspot.com/.../efraim-halevinin...

Kendi "kavod"u icin tum bir milleti kan golune cevirmekten bir saniye dahi tereddut etmeyecek bir sahsiyete bir milim saygim olmasini kimse benden beklemesin.

Makamina (gereksiz olduguna inandigim bir makam olsa dahi) olan saygim daha agir yazmami engelliyor.

Daha sonra devam edebilirim.
Related Posts with Thumbnails