shomer shabat

Pazar, Aralık 27, 2015

FİLM TAVSİYELERİ

bs"d


İşim gereği devamlı uzun mesafeli uçak seyahetleri yapmaktayım.
Bu uçuşlar sırasında bütün sene sinemalarda seyrettiğim filmlerden çok daha fazlasını izleme fırsatı buluyorum.
Genelde ABD'de sinemalara yansımayan Avrupa menşeli filmleri tercih ediyorum.
Son zamanlarda izlediğim ve hararetle tavsiye edebileceğim filmlerden örnekler:

* DAS LEBEN DER ANDEREN (the lives of others)
Berlin Duvarı yıkılmadan evvel Doğu Almanya'da Stasi (Gizli servis) 'nin sanatçılar üzerine odaklanan bölümünü işleyen çok güzel bir film.
Sosyalist Faşizm'in gerçeklerini çok güzel anlatıyor.
Özellikle Almanca anlayanlar için tavsiyem. Tabii alt yazılı izleyerek te filmden zevk almak mümkün.

* UN ILLUSTRE INCONNU (nobody from nowhere)
Devamlı başkalarının kimliğine bürünmek olarak bir takıntısı (fetiş) olan birinin başından geçenleri anlatan harika ve sürükleyici bir film. Fransızca ve Fransız sinemasına saygı uyandırıyor.

* LA VIDA DESPUES (the life after)
Bu Arjantin yapımı düşük bütçeli ama başarılı filmlere bir örnek.
Yıllar sonra evliliklerini aralamaya karar veren bir çift hakkında. Cesaret ile izlenebilecek bir film.

* LA DELGADA LINEA AMARILLA (the thin yellow line)
Meksika'da iki şehir arasındaki asfalt yol üzerine çizilmesi gereken sarı çizgileri çizme işinde bir araya gelen bir grup işçinin hikayeleri.
Benim bu sene seyrettiğim filmler arasında favorilerimden biri. Meksika yapımı bu film her ne kadar biraz bana eski Türk filmlerindeki dramaları hatırlatsa da çok çok hoşuma gitti ve hararetle tavsiye ediyorum.

* NOI E LA GIULIA  (The Legendary Giulia and Other Miracles)
Hafif bir İtalyan komedisi. Hoş vakit geçirmek için güzel. İzlemeye değer. Filmdeki karakterlerden biri değerli bir dostumu bana hatırlattı. Komünist, sakallı karakter. İzlerseniz tanıyanları kim olduğunu da anlayacaklardır.

Diğer filmleri de başka bir iletiye saklıyorum.
Aralarında kaçırılmaması gerekenler var.
Yakında.
Related Posts with Thumbnails