shomer shabat

Cuma, Mayıs 31, 2013

TEKNOLOJI VE TIKUN

bs"d

                         Bu resim ile ilgili haberi en asagida bulacaksiniz. Ama bu haberi okuyunca kendi        basima gelen bir olayi da anlatmadan edemeyecegim:

Birkac hafta evvel is seyahati icin California'nin Bakersfield sehrine gitmem gerekti.
Araba ile Los Angeles'ten asagi yukari 2,5 saat mesafede bir yer.
Yol tam kovboy filimlerinden bildigimiz sahnelerden geciyor ve sansima da o gun bir ruzgar firtinasi vardi. Once Highway 5 ile kuzeye cikiyorsunuz daha sonra 99 numarali bir yol ile Bakersfield'e ulasiyorsunuz.

Tam bize "donde se arapa el vuerko" (seytanin tras oldugu yer) diye anlatilan yerlerden geciyorsunuz. Ben bu tip maceralari sevdigim icin (1986 Petra ziyaretim dahil) cok zevk ile yaparim bu yolu.

Neyse gunlerden Pazar ve telefonumdan once Galey Tzaha"l sonar "Kol be'Rama" istasyonlarina baglandim ve arabanin hoparlorlerinden radyo dinliyorum. Icimden de su ise bak ya diyorum "kalk 40 kusur sene evvel Sisli Hanimefendi sokkataki Davidiko ABD'nin Batisin'da Bakersfield diye bir yere giderken telefonundan Ibranice rado dinliyor." Kimin aklina gelirdi bu? Inanilmaz bir sey.
"Teknoloji dunyayi ufaltmak icin mi sadece?" diye dusunuyordum.
O anda klik etti.
Yahudi ogretisinin en buyuk ogelerinden biri de "TIKUN. Ha'Shem'in basladigi ve bizi ortak ettigi kainati tamamlama sureci. TEKNOLOJI ile TIKUN ayni kelime kokunden geliyor. Veya en azindan ayni sesleri kullanan kelimeler.
Mutlaka bir alaka vardir diye dusunuyordum.

Neyse,
Isim oradaki Valley Plaza Mall'unda idi ve kiosklardan birinde taze meyva satiliyordu. Bir muz aldim ve yavasca Beraha'yi soyledim kendi kendime ve ilk lokmayi daha agzima atmadan arkamdan bir "amen!". Bir dondum, asagi yukari benim yasimda bir adam, Ispanyol bir kadin ve iki cocuk.
Adam megerse 20 sene evvel buraya gelmis ve Ispanyol bu kadinla evlenmis ve aile kurmus bir Israel'li. Tamami ile kendi ailesinden de kopmus. Ama beni orada Beraha yaparken kendimi Amen demekten geri tutamadim dedi. Biraz konustuk ve bana esi ile tanismasini ve tamami ile Yahudilik'ten kopmus olmasini filan anlatti. Halbuki Bakersfield'de biraz Yahudi oldugu gibi bayaa aktiv bir de Habad varmis. Neyse, benim gibi birini mallun ortasinda bir muza Beraha yaparken gormek bayaa duygulandirdi onu. Habad ile irtibata girecegini soyledi. Esini ve ailesini sevdigini ama evde herseyin Katolik goruntusu icinde oldugunu anlatti.
Umarim Habad'a gider ve en azindan bir Beraha'ya Amen dedirtecek kadar kuvvetli ve sonmeyen bu kivilcimini canli tutmaya devam eder.

Iste Teknolji ve Tikun.

Ve yazinin en basindaki resmin haberi:

http://www.seroundtable.com/google-glass-chabad-16849.html
Related Posts with Thumbnails