shomer shabat

Çarşamba, Haziran 03, 2015

İYİ BİR KALP

bs"d

Son bir kaç aydır gözlerimle biraz problemim olduğu için maalesef o kadar okuyup yazamıyorum.
Gözlerimi kullanamayınca kulaklara iş düştü. Bol bol podcast dinliyorum.
Bu sabah ta Rabbi Paysach Krohn'un bir Deraşasını dinledim.
Aklımda kaldığı kadarı ile ilginç bir parçayı paylaşıyorum:

Pesah ile Şavuot arasında 49 gün sayıyoruz. Bu günlerde Tora'yı kabul edebilecek iyi bir karakter sahibi olma yolunda çalışırız. Pirkey Avot'ta Rabbi Yohanan öğrencilerine kişinin hangi iyi karaktere sahip olmaya çalışması gerektiğini sorar. Rabbi Elazar ben Arah "iyi bir kalp" diye cevap verir. Rabbi Yohanan verilen diğer tüm cevaplardan "İyi bir kalp tüm diğer iyi karakterleri de içerir" diyerek bunu seçer.

İbranice'de "İyi Kalp"  = Lev Tov = לב טוב
"Lev tov" un Gematria'da karşılığı Lev (32) + Tov (17) = 49.
Biliyorsunuz Lag Ba'Omer 32 gün bittikten sonra kutlanıyor. Lev (32)'in temeli kuvvetlendirildikten sonra Tov (17) başlıyor ve tabii sonucunda da Tora bize veriliyor.



Related Posts with Thumbnails